Basketbol Böyle Oynanır: Kuroko No Basket

Öncellikle Kuroko No Basket Ne Anlatır?

 
    Kuroko No Basket  Fujimaki Tadatoshi tarafından yazılan Kuroko No Basket adlı manganın 3 sezonluk anime uyarlamasıdır. Tekiou Orta Okulu basketbol takımı üç sene üst üste şampiyon olmuştur. Bu şampiyonluğun arkasında ki güç ise Mucize Nesil olarak bilinen takımın has beş oyuncusudur. Ama bazı söylentiler takımın altıncı bir hayalet oyuncuya sahip olduğunu söylemektir. İşte bu hayalet oyuncu serimize de adını veren Kuroko Tetsuya'dır. Ortaokul bittikten sonra Mucize Nesil üyelerinin hepsi farklı liselere gitmiştir. Kuroko'nun gittiği lise ise Seirin olmuştur. Seirin basket kulübüne katıldığında Kagami Taiga adında biri ile tanışır. Kagami ortaokulu Amerika da okumuştur ve yaşıtlarına göre oldukça iyi bir basketbol oyuncusudur. Kagami'nin amacı ise Mucize Nesil üyelerini yenerek Japonya'daki en iyi oyuncu olmaktır. Kuroko Kagami'nin bu hayaline yardımcı olmaya karar verir ve böylece Seirin Lisesi Basketbol Takımı uzun ver zorlu bir yolculuğa başlar.

Mucize Nesil ve Kagami

 Kuroko No Basket Kaç Bölüm, Bölümler Kaçar Dakika?

    Kuroko No Basket üç sezon ve sezonlar da yirmi beş bölüm yani toplamda 75 bölümlük bir anime. Bölümler 24 dakika sürüyor ama açılış, kapanışları atlarsanız yaklaşık olarak 17-18 dakika demek mümkün. Sezon bazlı bir anime için oldukça ideal süreleri var bana sorarsanız.


Peki Kuroko No Basket İzlenmeli Mi, Puanım Kaç?

10/9 

    Başlamadan belirteyim ki Kuroko No Basket konusunda çıktığı günden beri kararsızdım. Spor animeleri ile hiç aram yoktur açıkçası hep ya konusu spor olan bir anime ne kadar güzel olabilir ki deyip durmuştum. Sonra bir gün ya en azından bir şans vereyim ilk üç bölümünü izleyeyim dedim ve bilin bakalım ne oldu evet oturup tamamını bir solukta bitirdim. Kuroko No Basket klasik basketbolu bir üst seviyeye taşıyan harika bir yapıt. Karakterlerin hırsları, üzüntüleri, mutlulukları, çabalamaları hepsini size öyle güzel yansıtıyor ki karakterler ile resmen bir bütün oluyorsunuz. Onlar kazanınca mutlu oluyorsunuz öyle ki maçın bazı anlarında kendinizi "Yürü be, hadi at lan, ulan hadi hadi" ya da biraz benim gibi abartıp "İkeeeeee (Yürü)" diye bağırırken bulabiliyorsunuz. Kagami ve Kuroko gelişip güçlendikçe harbi harbi gaza gelip yok artık ya dediğin de çok oldu. Gerçekten sanki takımın bir üyesi gibi hissettim bölümler geçtikçe. Son bölüme geldiğimde iyice bağlanmıştım açıkçası. Bazen takımın bir parçası gibi ağladım bazen güldüm ama çok eğlendim ne yalan söyleyeyim.  Gerçekten basketbol bu kadar güzel sunulabilirdi diye düşünüyorum. Bu arada şöyle bir durumda var gerçekte de koyu bir basketbol hayranıyım sadece anime olması ön yargı oluşturuyordu bende. Bir puanı nereden kırdığıma gelecek olursak; üç sezonu birlikte değerlendirince bir kaç bölüm sinir bozucu derece uzadığı için sanırsam kırdığım bir puan çok rahatsız etmese bile biraz daha kısa kesilse kesinlikle onluk bir anime olurdu Kuroko No Basket. Müzikleri de ortalamanın kesinlikle üstünde.Demişken şuraya bir ilk açılış müziğini de ekleyeyim sizde dinleyip yorumunuzu belirtirseniz sevinirim:


Bir sonraki tanıtımda görüşmek dileği ile.😋
















Yorumlar

  1. Teşekkürler haikyuu bittikten sonra izlemeye başlıcam

    YanıtlaSil
  2. Netflix te sadece ilk sezon var diğer sezonları nereden izleyebilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tranimetv diye bi site var ordan izleyebilirsin

      Sil

Yorum Gönder