Cennet ve Cehenem Arasındaki Çizgi: Death Parade

Öncellikle Death Parade Ne Anlatır?

    Death Parade Death Billiards isimli tek bölümlük bir animeden yola çıkılarak yapılmış 10 Ocak - 28 Mart 2015 tarihleri arasında yayınlanmış animedir. İnsanlar öldüklerinde ya cennete giderler ya da cehenneme. Peki ya buna kim karar verir, bu karar nasıl verilir? İşte Death Parade bunu konu alıyor. İki insan aynı anda öldüğünde Quindecim'e gelirler. Quindecim bir bardır ve bu barın sahibi de Decim'dir. Decim onlara bir oyun oynamaları gerektiğini yoksa buradan çıkamayacaklarını söyler. Aslında buraya gelenler ölüdür ama ölüm şoku ile öldüklerini unutmuşlardır. Decim'in dediklerine uymak zorunda kalırlar ve oyun başlar. Decim'in görevi ise oyunu oynarken insanların kalplerindeki karanlığı ortaya çıkartmak ve onları buna göre yargıkamaktır. Decim bir hakemdir ve insanları davranışlarına göre ya boşluğa ya da reankarne olmaya yollayacaktır. Serimiz temel olarak böyle başlar. Daha sonra Decim'in yanına ismini bilmeyen bir kız yardımcı olarak gelecektir ve yargılamalarda Decim'e yardım edecektir. Ama bu kız kimdir, neden buradadır, neler olacaktır? İşte bu sorulara cevap bulmak için seriyi izlemeniz gerekmekte.

Death Parade Kaç Bölüm, Bölümler Kaç Dakika?

    Death Parade on iki bölümlük bir anime. Bölümler 23'er dakika lakin açılış ve kapanışları çıkartırsanız 20 dakika gibi bir süreye tekabül ediyor. Konu iyi verilmiş on iki bölümde ama daha uzu yapılabilirmiş.





Peki Death Parade İzlenmeli Mi, Puanım Kaç?

10/8,5

Cidden ilginç bir konuya sahip güzel bir anime Death Parade. İnsanı ölüm üzerine düşündürmeye iten bir içeriği var. Konu güzel ele alınmış ve baş karakterimiz olan Decim cidden havalı bir karakter. Soğuk, nazik ve ilginç bir yapısı var. Bara gelen insanların verdiği tepkileri incelemek ve onların yerinde ben olsam ne yapardım dememek pek de mümkün değil. Açıkçası beni çoğunlukla geren zaman zaman da gülümseten bir anime oldu Death Parade. 2015 kış sezonun en iyi animelerinden biriydi zaten gerçi ben daha bu sene izleme fırsatı bulabildim ve bir günde bitirdim zaten kısa olması en büyük etmen. Konu tam on iki bölümde güzel anlatılmış ama tabi bir kaç soru işareti kalıyor bu da insanı keşke bir ikinci sezonu çıksa demeye sürükleyen bir durum. Peki niye bir buçuk puan kırdım. Birincisi cidden çok kısa tadı damağımda kaldı. İkincisi ise müziklerini çok sevmedik açıkçası yani açılış kapanış müzikleri o kadar da güzel değil. Ama yine de güzel bir seriydi benim beklentimi karşıladı o yüzden size de tavsiye ederim gerilim ve gizemi seviyorsanız ve havalı bir karakter arıyorsanız Death Parade size göre diyebilirim. Açılış müziğini de şuraya ekliyorum ve yorumlarınızı bekliyorum:


Başka bir tanıtımda görüşmek dileği ile.😋

Yorumlar